Klimatizace

Za použití plně automatické plnící stanice VALEO VA 699966 jsme schopni provádět servis klimatizací včetně jejich plnění, doplňování a zjišťování úniku chladiva.
Nedílnou součástí každoroční údržby klimatizace je také dezinfekce a čištění výparníků klimatizace od bakterií, které vznikají rosením při provozu a taktéž dezinfekci interiéru vozidla. Je možné volit ze dvou možností a to buď mikrobiologickou desinfekcí pomocí O3 nebo pomoci desinfekčních sprejů VALEO CLIM.
Tato služba se doporučuje také spojit s výměnou kabinového filtru, protože jen tak získáte perfektní výkon vaší klimatizace.

V průběhu roku 2018 plánujeme zakoupit novou plnící stanici pro nové ekologické chladivo R1234yf, kterým jsou již vybavena všechna vozidla vyrobená od r. 2017. Cena základního servisu se nezmění. Stoupne pouze cena nového chladiva vzhledem k jeho několikanásobně vyšší ceně oproti chladivu R134a.

 

Jak servis probíhá:

Celý proces kontroly a servisu klimatizace trvá přibližně hodinu až 2 hodiny. Cena za servis klimatizace + dezinfekci by neměla přesáhnout 2000 Kč. Připlatíte si za pylový filtr a případně jiné potřebné náhradní díly.
Klimatizace se napojí na speciální přístroj, který překontroluje těsnost systému, vytáhne a přefiltruje chladivo a doplní ho do optimální hladiny. Přístroj pročistí a doplní i olej v kompresoru.
V další fázi se celý klimatizační systém dezinfikuje. Nejjistější dezinfekcí je použití tzv.. Sanitizeru. Sanitizer dezinfikuje buď na bázi ozonu, nebo ultrazvuku oba způsoby ničí plísně, bakterie a viry. Levnějším způsobem je použití dezinfekčního spreje. Vyberte si, jakým způsobem chcete klimatizaci dezinfikovat, je to jen na vás. Provoněný vzduch v autě je sice fajn, ale neznamená to, že je klimatizace zcela vydezinfikována.
Velmi důležité je vyměnit i pylový filtr, který by se podle doporučení výrobců měl měnit každých 15 tisíc kilometrů (nebo každý rok). Je však dobré měnit ho při každém servisu klimatizace, protože právě ve filtru se zachycuje nejvíce nečistot.

 

Nejčastější závady vzniklé při nesprávné údržbě autoklimatizace:

Pokud klimatizace:

 přestává chladit, jde pravděpodobně o nedostatek chladiva. Unikající chladivo je možné odhalit pomocí UV lampy, protože do chladiva se přidává kontrastní látka.
 po zapnutí zapáchá, je to způsobeno právě nadměrným usazováním vlhkosti ve výparníku, který nemá při častém používání možnost vyschnout. Zápach může  způsobovat i příliš zanesený pylový filtr.
 vůbec nefunguje a vydává neobvyklé zvuky, může jít o poškozený kompresor. V něm koluje olej, který se postupně opotřebovává. Pokud není klimatizace používána pravidelně, olej se usazuje a po prvním spuštění může dojít právě k poškození kompresoru. A to je pak finančně náročná oprava.